18 maja, 2021

MasterCard i POT chcą przyciągnąć turystów do Polski

Głównym celem współpracy nawiązanej między Mastercard a Polską Organizacją Turystyczną (POT) jest ponowne przyciągnięcie do Polski turystów. W ramach tego porozumienia POT otrzymała dostęp do platformy analitycznej „Tourism Insights”. Narzędzie to pozwala na kompleksowy podgląd podróży zagranicznych turystów do Polski.

Platforma „Tourism Insights”

Platforma „Tourism Insights” agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji wszelkiego rodzaju lotów i noclegów. Wszystkie zebrane informacje są wzbogacone o opinie turystów w social mediach na temat różnych miejsc i atrakcji znajdujących się w miejscu, do którego podróżowali. Całość dopełniają dane Mastercard, które pozwalają odpowiedzieć na pytanie, ile i na co dokładnie pieniędzy wydają turyści decydujący się na odwiedzenie Polski.

 „Udostępniamy Polskiej Organizacji Turystycznej narzędzie, które dzięki analizie danych pozwoli na lepsze poznanie trendów związanych z turystami odwiedzającymi Polskę, pod kątem ich wydatków, preferencji i poziomu zadowolenia. Dostęp do tych zasobów umożliwi przekucie informacji płynących z danych w konkretne plany i działania ukierunkowane na promocję naszego kraju lub wybranych miast, co – miejmy nadzieję – poskutkuje przyciągnięciem większej liczby odwiedzających. Wierzymy, że pomoże to złagodzić skutki pandemii w branży turystycznej, a w dłuższym okresie pozwoli powrócić całej branży na ścieżkę wzrostu” – mówi Krzysztof Sobala, Vice President Mastercard Data & Services w polskim oddziale Mastercard Europe.